A fogak felszínén, illetve az íny alatt kialakult lerakódásokat, elszíneződéseket manuálisan vagy ultrahangos készülékkel távolítjuk el. A kezelés polírozással fejeződik be.

Mikor ajánlott?

A kezelést javasolt egészséges fogazat esetén évente elvégezni, nagyobb mértékű fogkőképződés esetén félévente, illetve krónikus fogínygyulladás esetén terápiás céllal háromhavonta. A fogkő-eltávolítás a legfontosabb és legalapvetőbb módszer az ínygyulladás és fogínysorvadás megelőzése céljából.

A kezelés menete

A fogkő-eltávolítás történhet ultrahangos depurátor-készülékkel vagy kézi eszközökkel, melyet speciálisan képzett, dentálhigiénikus asszisztensnő végez. A kezelés történhet ultrahangos depurátor-készülékkel vagy manuális, kézi eszközökkel. Felületi érzéstelenítő géllel és/vagy lidocain spray-vel történő nyálkahártya-érzéstelenítést követően a fogkövet ultrahangos készülékkel távolítjuk el a fogak felszínéről illetve az íny alól. A fogkő-eltávolítás a legfontosabb megelőző módszere a fogínygyulladásnak illetve krónikus fogínygyulladás esetén ez a fő terápiás módszer. Az ultrahangos kezelést követően, a felszíni elszíneződéseket nagynyomású, sűrített levegőt és speciális port szóró ún. homokfúvó készülékkel távolítjuk el, majd a fogak felszínét paszta segítségével, kefével, géppel polírozzuk.